באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.
מרכיב בתפיסה
חיפושים נפוצים
סוג החומרים במאגר
דף לימוד
מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה
סדנא
מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית
תנאי שימוש באתר:
זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.
רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.
מבוגר שמאמין
תאור:
קשר מבוגר-מתבגר הוא נושא שכולם מסכימים על חשיבותו הרבה, הנושא בעצם מובן מאליו ולכאורה אין מה לחדש בו. מטרת בית המדרש מבחינה זו היא כפולה:
1. ל"פרק" את ה"מובן מאליו" ולחדד מה בדיוק חשוב כל כך בקיום קשר משמעותי, הן מבחינת החניך והן מבחינת המחנך.
2. לחדד את ההבנה של חשיבות הנושא בהקשר של התפיסה החינוכית.
- מה זה קשר משמעותי ? מה זה מבוגר משמעותי?
- מה מקבל החניך מקשר משמעותי ? מה מקבל המחנך ?
- האם כל חניך צריך קשר משמעותי עם מבוגר? אולי מספיק קשר טוב עם חברים ומקורות השפעה של מבוגרים?
- מה עושה תחלופה תכופה של אנשי צוות לקיום קשרים משמעותיים עם חניכים? האם יש לקשר משמעות כשהקשר ניתק?