באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.
מרכיב בתפיסה
חיפושים נפוצים
סוג החומרים במאגר
דף לימוד
מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה
סדנא
מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית
תנאי שימוש באתר:
זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.
רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.
לחנך משמע לשייך
תאור:
בית המדרש דן באמירתו של ס. יזהר - "לחנך משמע לשייך". חניכים ואנשי צוות רבים אינם מרגישים תחושת שייכות מספקת לקהילת החינוך שלהם. נדמה, כי עפ"י ס. יזהר השייכות לא מתרחשת לבד ויש לפעול באופן חינוכי פעיל בכדי להקנות חוויה זו. בלימוד המשותף ננסה להבין מדוע היא כה חשובה ומשמעותית בתהליך החינוכי וננסה לבחון כיצד ניצן לייצרה הן עברו חניכים והן עבור אנשי הצוות.
- מה זו השייכות הזו שחסרה לנער?
- על מי יש משקל גבוה יותר ביצירת תחושת שייכות – על הילד או על המחנך?
- מה עושים עם מי שלא רוצה להשתייך? מאיפה זה נובע?
- מה ההשלכות של אי- שייכות? מה ההשלכות של שייכות?
- כיצד, אם בכלל, ניתן לסייע לחניך ולאיש צוות להגיע לתחושת שייכות לקהילת החינוך?