להקות נוה הדסה מבוססות על 3 להקות, להקת זמר, להקת מחול ולהקת תופים. כ- 50 חניכים משתתפים בפעילות זו ומדווחים על שביעות רצון רבה ותחושת העצמה במהלך הפעילות ובייחוד בהופעות השונות ברחבי הארץ ובכפר. התוכנית מתקיימת זו השנה השלישית בכפר ובכל שנה אנו מרחיבים את פעילות הלהקות.
רציונאל התוכנית
הנהלת הכפר רואה בפעילות הלהקות הזדמנות לחוויות הצלחה של חניכי הכפר. התוכנית משלבת בין כישורי החניך בין עברו התרבותי והיכולת להביא לידי ביטוי את הצדדים החזקים של החניך.
תרומת התכנית לחניכים ולצוות:
התוכנית נותנת במה לחניכים שחוויות ההצלחה שלהם לא רבות. בעזרת התוכנית החניכים מגיעים לקדמת הבמה ומפגינים כישורים רבים. הקהל שמריע בסוף התוכנית גורם לחניכים תחושת הצלחה, העלאת הביטחון העצמי ותחושת מסוגלות. צוות הכפר זוכה לצפות בחניכים מזוויות שונה, מורים אשר רואים את החניכים רק בהיבט הבית ספרי זוכים לראות נישה אחרת של התלמיד. הורים שלא תמיד מכירים בכישורי החניך זוכים לראותו מוביל שיר או ריקוד. הלהקות הן מקור גאווה גדול מאוד לכל חברי הקהילה והחניכים שזוכים להשתתף בהופעות חשים את גאווה הכפר.
השפעת התכנית על מעגלים נוספים:
- התוכנית נותנת במה גדולה לעוגנים בעבר מאחר והרבה מהשירים של להקות הזמר הם שירים מתרבויות שונות ובשפות האם של החניכים. הרבה מהריקודים הם ריקודים מתרבויות המוצא של החניכים.
- קהילה של משמעות: הלהקות נותנות משמעות חדשה לקהילה, הן מאחדות סביבן את הקהילה לקראת הופעה, הן מייצגות את הקהילה בכפר נוער שונים ובמסגרות מחוץ לכפר. קהילות מחוץ לכפר שלעיתים לא מכירות את החוזקות של החניכים זוכות לראות את החניכים מזוויות אחרת.
תרומה לחניכים ולצוות:
החניכים מקבלים הזדמנות להפגין כישורים, להשתייך למסגרת שפועלת ביחד, להרגיש טוב עם עצמם ולחוש תחושת גאווה על הישגיהם; הצוות זוכה לראות את החניכים בחוזקות שלהם שלא תמיד באות לידי ביטוי ביום יום; ציטוטים ואמירות של חניכים ו/או מחנכים ביחס לתוכנית