ביקורי בית למניעת נשירה

מח"ט ע"ש אבן רושד, טמרה

מטרות התוכנית: -הפחתת מספר התלמידים הנושרים מקהילת החינוך. -בהענקת תחושת שייכות ומוגנות לתלמיד. -רתימת הורי התלמיד לתהליך.

רציונל התכנית:

בקהילות חינוך רבות ישנם מספר לא מבוטל של תלמידים המוגדרים כנושרים גלויים או סמויים. תכנית חינוך זו שפותחה בהצלחה במח"ט טמרה ע"ש אבן רושד, מציעה דרך להתמודד עם התופעה על ידי ביצוע מעקב נוכחות מעמיק ויומיומי והגעה לביקורי בית אצל תלמידים המחסירים מספר ימים ברצף.  ביקור הבית רותם את הורי התלמיד לתהליך ונותן לתלמיד תחושת שייכות לקהילת החינוך ותחושה כי לצוות החינוכי אכפת ממנו ומעתידו.

תקציר התוכנית :

כל בוקר מתחיל בשיעור "בוקר טוב" של המחנך בכיתות ונמשך כרבע שעה. בשיעור זה מדבר המחנך עם הכיתה על אקטואליה או נושאים רלוונטיים אחרים ומבצע רישום של הנוכחים בכיתה. שיעור זה מאפשר תחילת יום רגועה בסביבה בטוחה וכן, מאפשר מפגש יומיומי של המחנך עם תלמידיו על הבוקר לצורך בדיקת נוכחות עקבית ומשקפת. לאחר "שעת בוקר טוב" מתקשר המחנך לכל התלמידים שזהו החיסור הראשון שלהם במטרה לבדוק האם מדובר באיחור או בחיסור. במידה ומדובר בחיסור מברר המחנך האם זהו חיסור מוצדק (מחלה, אירוע וכו') או שמא מדובר בחיסור המעיד על חוסר מוטיבציה. תלמיד המחסיר יומיים ברציפות, המחנך מתקשר להוריו ובודק מה סיבת החיסורים. ביום השלישי ברציפות בו התלמיד נעדר מהלימודים מתחיל נוהל ביקור בית.  האחראי המרכזי לביקור הבית הינו המחנך של התלמיד אליו מצטרף רכז השכבה או היועץ. במקרים חריגים בהם יש צורך בהתערבות רצינית, חיסורים מרובים או תלמיד המראה התנהגות של מצבי סיכון, מצטרף מנהל/ת בית הספר לביקור הבית.

תוספות רלוונטיות לתוכנית:

קהל יעד- כלל התלמידים

עלות משוערת- נמוכה מאוד

שמות של גורמים מעורבים- קב"ס בית הספר

אחר- נדרש חיבור מרכזי של ההורים לתהליך ולביקור הבית כצעד לבניית אמון ותמיכה עבור התלמיד וחזרתו להיות חלק ממסגרת הלימודים.

תיקון עולם

מעשים טובים זה לכל הימים!

ברנקו וייס טבריה

תכנית מעולים בריבוע (מעולים²) בברנקו וייס טבריה 👩🏻‍🔬

מחאה להגברת המודעות ♻️

בנות "מכינה ישראלית" לוקחות את הכדור בידיים 🌏

כפר הנוער הדסה נעורים

אמהות מבשלות

כפר הנוער הדסה נעורים

סופ"ש משפחות

כפר הנוער רמת הדסה

העצמת הילד בעיני ההורה

כפר הנוער ימין אורד

שבת משפחות בכפר

מח"ט ע"ש אבן רושד, טמרה

ביקורי בית למניעת נשירה

אורט בית הערבה

ערב הורים- תלמידים

אורט פסגות מגדל העמק

תקשורת במקום ונדליזם

בית יעקב – תהילה

דלתות מדברות

כפר הנוער נוה עמיאל

טיפול באמצעות שטח

כפר הנוער מנוף

טיולי זריחה

כוכבי המדבר

ממשיכים לעשות טוב ביחד

תיכון עמל TECH IN

הכיתה שלנו

בי"ס אורט מרכז חינוך טכנולוגי עכו

גינון רב דורי

תכנית "ידיים טובות"

אגהוזו שלום - אוקטובר 2012

ביקור בכפר הנוער אגהוזו שלום ברואנדה

נווה הדסה

שיר המסע – חג הסיגד

נוה הדסה

להקת המוסיקה

תיכון אורט טכנולוגי עכו

בשלנים לעתיד

חלוקת תעודות כהזדמנות לדיאלוג והעצמה

שיפוץ גן ציבורי

המשמר האזרחי

חניכים מצלמים – מזוית אחרת

קדמה

החממה האורגנית

קדמה

סיירת סח"י

אלוני יצחק

תכנית גישור

כפר חסידים

סיירת ירוקה

כפר חסידים

בית מדרש חניכים

נוה הדסה

תכנית עוגן

מרחבים נוה עמיאל

תכנית צב"ע

ימין אורד

תכנית "שולחן עורך"

כנס אפריקה-ישראל, 2011

תיקון עולם באפריקה – דר' חיים פרי

יריד שילוב תרבויות

יום קהילתי

נווה עמיאל

יום כיפור

תלמידי אורט עכו

משלחת ראשונה לפולין

סיירת טיולים

כפר הנוער מרחבים - נוה עמיאל

מעורבות חברתית

עמל טכנולוגי תל אביב

מקימים גינה בבית הספר עמל טכנולוגי

אורט מח"ט בית שאן

מגמת קונדיטוריה

המורה שלך זה אני

מובילי דר"ך כפר

ספסל התירוצים

כפר הנוער נווה הדסה

צעדה סביבתית

אורט בית שאן

אומנות ככלי חינוכי

גונדר, אתיופיה.

שבת בגונדר- יומן מסע

כפר הנוער הדתי, כפר חסידים

שותפות חניכים בחיי הכפר

אלוני יצחק

סדנת התנהלות כלכלית נבונה

אורט בית הערבה

הסיפור שלי השורשים שלי

Previous
Next