באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.
מרכיב בתפיסה
חיפושים נפוצים
סוג החומרים במאגר
דף לימוד
מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה
סדנא
מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית
תנאי שימוש באתר:
זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.
רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.
שיתוף מחוויות בבתי המדרש וההשתלמויות עם דרך כפר
תאור:
שיתוף מחוויות בבתי המדרש וההשתלמויות עם דרך כפר
"…לא אהבתי לספר על עצמי, חשבתי תמיד שאולי יחשבו שזה לא רציני ולא מתאים, אבל אחרי ההשתלמות הרגשתי שיש תרומה לשיתוף שלי, שזה מחזק. נפתחתי יותר בפני תלמידים וראיתי שזה עוזר, למשל תלמידה שהתלוננה שכואב לה הראש ואין לה כוח להיבחן, לקחתי אותה לצד, הראיתי לה איזה משככי כאבים אני לוקח כדי ללמד אותם ושלא יפסידו חומר, מאז חל שינוי משמעותי והיא הרבה יותר משתדלת ללמוד ומגיעה כל הזמן לשיעורים. דוגמא נוספת- הייתי צריך להעביר שיעור חינוך, שיעור על פרידות, היה מערך שיעור אבל הרגשתי שאני צריך להביא משהו מעצמי, שיתפתי בסיפור האישי שלי והפרידה המורכבת מ….שנפטרה השנה, על הסליחה שהיא ביקשה ועל המשמעות של זה עבורי, וביקשתי מכל אחד לספר משהו משלו על פרידה, יצאו סיפורים מאד משמעותיים ואישיים, הם לא רצו לצאת מהכיתה, הבטחתי שאשחרר אותם באחת ועשרים וברבע לשתיים התקשרו להזכיר לנו לצאת כי ההסעה צריכה לנסוע… עד היום לא ידעתי שזה נכון להעלות דברים אישיים… זה חדש לגמרי ויצר תפנית בדמות שלי כמחנך. הרגשתי גם שזה השפיע מאד על הכיתה שאני מחנך, הכיתה הייתה ממש לקראת פירוק והתכנסה, התלמידים נהיו יותר מתונים והגיוניים". (מתוך שיתוף מחוויות בבתי המדרש וההשתלמויות עם דרך כפר)