ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

צהוב או ירוק – בדיקת אלכוהול ויחסי אמון (מחשבות של איש חינוך)

ירוק או צהוב?

הוא נשף לתוך הינשוף, אלו היו 30 שניות של מתח, 30 שניות שהרגישו כמו נצח, גם בשבילו אבל בעיקר בשבילי…מה תהיה התוצאה על לוחית הבדיקה?!

אם ייצא צהוב בינשוף משמע שהתוצאה שלילית…

אבל אם הצהוב יתחלף לצבע ירוק אז התוצאה חיובית וזו ההוכחה הנחרצת ביותר שהוא שתה כמות מספיק גדולה של אלכוהול.

30 שניות של המתנה…ירוק או צהוב?

מה אני רוצה שתהיה התוצאה? מתחבט ביני לבין עצמי.

אילו רק הייתי שוטר….

כי אם הייתי שוטר התשובה הייתה לי הרבה יותר ברורה… בוודאי שהייתי מצפה בכליון עיניים לצבע הירוק. הצבע הירוק יחזק את החשדות שלי, ובעצם יחזק את עמוד השדרה שלי כבעל סמכות… כרוצה לומר, לא סתם חשדתי בך, הכתובת הייתה על הקיר.. בסך הכל עשינו בדיקה לאשש את מה שכולנו חשבנו כאן קודם. ראינו בקבוק וודקה, ראינו אותך בורח שנייה אחרי וגם יש לך ריח של אלכוהול… הבדיקה היא רק הגושפנקא.

ומה יקרה אם התוצאה תצא שלילית…וצבע צהוב ישתלט על לוחית הבדיקה?! 

קצת מפחיד לחשוב על זה… קודם כל אני יוצא מטומטם. חשדתי סתם בחניך חף מפשע..

אבל זה קצת יותר מזה…  האמון שלי ושלו עלול להתרסק.

 "איך העזת לחשוד בי אחרי שנשבעתי לך שלא שתיתי…?! "אני מדמיין אותו אומר לי בכעס ונועץ בי מבט מאוכזב.

יהיה מאוד קשה לשכנע נער שהמושג "אמון" עבר אצלו כל כך הרבה טלטלות בחייו …שאפשר להעביר את זה ככה… שזה קורה, שגם אני יכול לטעות…

30 שניות של מתח…שייתחלף לירוק..

ואולי, אולי זו גם ההזדמנות שלנו ללמד אותו שמותר לטעות… גם אנחנו טועים… ואם עושים טעות העולם לא מתמוטט.

אפשר לבקש סליחה, להיות נבוכים ולהשפיל מבט.

גם אמון אפשר לשקם. כן כן… אמון לא מתרסק בגלל טעות אחת…

אני מזכיר לעצמי – אני לא שוטר. אני מחנך!! האם אני רוצה להיות צדיק או שאני רוצה שהחניך שלי ייצא צדיק?!

 30 שניות חלפו….צהוב או ירוק?!

מרכיב בתפיסה:

דיאלוג, יצוג שלמות הורית, מזעור מאפיינים מוסדיים, תיקון הלב

תאריך:

28.12.2017