ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

סמרטוט מחזיק סמרטוט

אני
בהיותי בן-גילך חייתי בעוני ובמחסור והייתי מממן מיגיע כפי את הלימודים בתיכון וכן
עשו כל אחי ואחיותי […] אני רחצתי רצפות: כל יום בשעה חמש, תיכף אחרי שעות הלימודים
בתיכון […] הייתי רץ מהכיתה ישר לעבודה עד חצות. היה שוער-בית אחד, יהודי מרומניה,
אצלו הייתי נכנס להחליף את מדי התיכון בבגדי עבודה דלים שסחבתי בילקוט שלי. ומנקה חדרי
מדרגות […] כאשר נודע בכיתה שאני עובד-ניקיון התחילו הנחמדים ההם לקראו לי
"הסמרטוט עם הסמרטוט", ותאמין לי בועז שבצרפתית זה נשמע עוד יותר משפיל
[…] בלילות הייתי יושב עוד שעה שעתיים אחרי חצות על האסלה בבית-כסא, אם תסלח לי,
מפני שהיינו גרים שש נפשות בחדר וחצי ורק שמה היה אפשר להדליק חשמל מתי שכולם כבר ישנו
ולהכין שיעורי-בית. חמש שעות נשארו לי לישון כל לילה על המזרון שלי שהיה במטבח ועד
היום הזה אפילו לאמך היקרה לא סיפרתי איך לפעמים במקום לישון מהעייפות הייתי שוכב על
המזרון ההוא ומתייפח מהשנאה והכעס […] וככה המצב עוד היה עלול להפוך גם אותי בועז
לאלמנט שלילי,

אבל
פעם אחת ביום שבת הלכנו אני ושני חברים מאותו הרחוב לפגישה של תנועת בית"ר עם
שליח שבא מהארץ… מאז התחלתי להיות בן אדם חדש ויותר לא בכיתי בחיים ויותר לא עשיתי
רעה לאף בן אדם ואפילו לא לחתול. זה מפני שהבנתי בועז שהחיים לא ניתנו לנו בשביל
לעשות חיים אלא בשביל לתרום משהו מעצמך לזולת וגם לאומה. ולמה? בעבור שהנתינה נותנת
לך זקיפות קומה ואפילו שתהיה מטר ששים וארבע והתרוממות-הרוח אפילו שתהיה סמרטוט מחזיק
סמרטוט.
 

עמוס עוז, קופסה
שחורה, תל-אביב, עם עובד תשמ"ז, עמ' 162–164

תאריך:

07.04.2016