ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

מחנכים למנהיגות

תאור:

המושג 'מנהיגות' הפך להיות שכיח בשיח החינוכי. בית מדרש זה נועד לאפשר למחנכים האם האם באמת מאמינים ביכולתם של החניכים להנהיג ולהוביל, ולבחון מהו התהליך החינוכי הנדרש (והמחירים שכרוכים בכך) לפיתוח כישורי מנהיגות. עד כמה אנו בתהליכים החינוכיים מאפשרים מרחבי התנסות לפיתוח יכולות אלו, ועוד.

  • האם ניתן באמת לחנך למנהיגות?
  • האם אנחנו כמחנכים באמת מאמינים שחניכנו יכולים לצמוח להיות מנהיגים?
  • האם אנו כמחנכים מסוגלים להכיל ולאפשר תופעות של התרסה וחוסר משמעת (במידה מסוימת) אצל חניכים, כחלק מהתהליך של חינוך למנהיגות?
  • עד כמה אנו כמחנכים מאפשרים בצורה מושכלת התנסויות לצורך פיתוח כישורי מנהיגות? עד כמה מעבירים אחריות לחניכים באופן כללי?

מרכיב בתפיסה:

דיאלוג, יצוג שלמות הורית, תיקון הלב, תיקון עולם

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

07.04.2013