ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

מחנך לחיים

תאור:

בית המדרש סובב סביב תפיסת תפקידם של המבוגרים בקהילת חינוך (ובייחוד בכפרי נוער) אל מול הגדרת "יצוג אמין של שלמות הורית". הניסיון לייצר "סביבה שהיא הכי קרובה לבית" והגדרת עבודתו של המחנך כ"מייצג אמין של שלמות הורית" – הינו מאתגר ורווי מתחים וסתירות. בקהילות חינוך בהן החניכים מגיעים ממשפחות מוחלשות, נדרשים אנשי החינוך לייצג את המהות ההורית, להוות עבור החניכים דמויות 'עגולות' הממלאות את מכלול ההיבטים ההוריים, זאת מבלי לקחת את מקום ההורה הביולוגי. בית מדרש זה ידון ויבחן עד כמה המחנכים תופסים עצמם כדמויות מחנכות, גם מעבר לשעות המוגדרות בתפקיד. האם דוגמא אישית מתפרסת על כלל תחומי החיים או שמא מתוחמת רק למסגרת התפקיד? בית מדרש זה מזמין את צוותי ההנהלה לבחון עד כמה הדמויות המבוגרות בקהילה מהוות דמויות מחנכות גם מחוץ לכותלי הכיתה/המועדון. בית המדרש יכול להוות פתיחה מעניינת לשנת הלימודים – ליבון משותף של ההנהלה על "זהות המחנך" – וכיצד מכוונים את הצוות להיות דמויות תלת-מימדיות.

  • למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שעלינו לשמש מודל לדוגמה לחניכים שלנו?
  • האם מודל לדוגמה בכל מה שאנחנו עושים?
  • מתי מותר לנו "להוריד" את גלימת המחנך ולהפסיק להיות מודל לדוגמה?
  • האם הרצון שלנו להיות "מחנך תלת מימד" יכול לפגוע בחניכים שלנו?

מרכיב בתפיסה:

דיאלוג, יצוג שלמות הורית, מזעור מאפיינים מוסדיים, קהילה של משמעות

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

07.04.2013