ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

יזכור

תאור:

דף הלימוד פוּתח כבית מדרש שנערך בימים שבין יום השואה ויום הזיכרון, ומיועד לליבון משותף של המושג 'זיכרון' על כל משמעויותיו. הדף אינו מובנה ולא מכוון 'דרך כפר', אך בהחלט משיק לסוגיות חינוכיות רבות בתפיסה.

  • בחינת הקשר בין "כאב / עצב / קושי" לבין היכולת לבנות חיים מחודשים – כמחנכים העובדים בסביבה בה רבים מהחניכים מגיעים ממצבי משבר שונים והקלישאה הישראלית השכיחה היא 'מקשיים ניתן לצמוח' – שווה להקדיש פעם אחד דיון מעמיק ולבחון את עמדתנו המחנכים לגבי אמירה זו. (שווה לבחון את הקשר הזה גם בהיבט הפרטני וגם בהיבט הלאומי).
  • יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות בתודעת החניכים שלנו – איך היינו רוצים לעצב את הימים האלה עבורם, מהם הדגשים והערכיים העיקריים שהיינו רוצים להקנות להם בימים אלו? איך היינו רוצים שהם יציינו את הימים האלה בבגרותם?
  • חשיבות "הזיכרון" הפרטני – עוגנים בעבר
  • משמעות הזיכרון הקולקטיבי – איך בונים זיכרון קולקטיבי שמאחד את כלל הגישות והתרבויות?
  • הקניית זהות יהודית-ישראלית שמבוססת על מיתוסים של שכול ולחימה – האם זה עדיין מתאים ויעיל גם בשנות האלפיים?
  • חזון העצמות היבשות – מקומו בימינו אנו ובהשאלה גם בתהליך החינוכי

מרכיב בתפיסה:

שמים

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

20.05.2013