ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

הנחלת ערכים והטמעת יראת כבוד

תאור:

מקור לא ידוע.

פעולת החינוך היא מפני זה, לפי עצם מהותה, אוטוריטטיבית. מטרתה היא לעולם כיבוש נפש החניך על ידי הרוח שהמחנך הוא נושאה, ובאין כיבוש זה אין פעולה חינוכית כלל. הכיבוש יכול להיות כיבוש מתוך אהבה ורצון או מתוך מתח של מלחמה, אבל לעולם הוא כיבוש…

לפיכך יש לעולם מתח הכרחי בין החינוך ובין החניך, מין מלחמה בין החומר ובין הצורה, או בין הנפש ובין הרוח. החומר "מורד" בכוח הזר הבא לטבוע בו צורה. הנוער בגיל החינוך הוא "מרדני", לא משום שהוא נושא צורה תרבותית משלו, אלא משום שהוא חומר חסר צורה תרבותית…

לפיכך, יש לראות כיסוד הדינמי האמיתי של החינוך לא את החוויה המשעשעת אלא את יראת הכבוד. בהרגשה זו כוחה האמיתי של כל תרבות חינוכית. יראת כבוד מפני ערכי תרבות, שלרכישתם עליך לשאוף בהחלט. זו המעוררת בחניך את התשוקה להגיע בעמל אל הנשגב ממנו ברגע זה, אל אשר מעל לחוויה המשעשעת בו-ברגע. זו הנוטעת בלבו את ההרגשה שאין הוא וחוויתו והערכתו הילדותית מידת הכול; שיש ערכים שהשגתם היא מידתו ושאליה עליו לשאוף. זו המקנה לו הרגשה של עולם יצירה שמעל לעולמו הילדותי, יצירת גאוני הרוח ורכוש דורות שהוא צריך להכשיר את עצמו לבוא בשעריו. יראת-כבוד  טבעית זו קיימת באמת בלב כל אדם, והיא מתגלה אף בילד; בתשוקתו לעמוד על סוד הגדולים, ללמוד דבר מה, שבו יידמה לגדולים…

יראת-הכבוד היא הנותנת את הכוח ללמוד לימוד של ממש, לעמול בתורה ולהגות בה. כל תרבות בעוזה ואונה יצרה ערכים כאלה, שנעשו עניין ללימוד שקדני במשך דורות לגדולים ולקטנים. את כתבי הקודש, הומרוס, שיקספיר, גיתה, שילר ועוד למדו ושיננו, חקרו והפכו בהם…

מרכיב בתפיסה:

שמים

מחבר:

דרך כפר יוזמות חינוך

תאריך:

08.04.2013