ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

הגישה הנרטיבית

תאור:

דף לימוד השופך אור על הגישה הנרטיבית ומאפשר דיון על מקומה בתהליך החינוכי. בירור ראשוני של עמדותינו כמחנכים על עברם של החניכים (מכשול או מחשל?) וכיצד מסייעים לחניכים לראות בעברם מקור כוח ולספר את סיפורם ממקום מועצם.

  • האם ניתן באמת לשנות את זווית הראייה של החניכים לגבי עברם בתקופה כל כך מורכבת וסוערת כמו גיל ההתבגרות?
  • האם העבר האישי של החניכים שלנו נתפס בעינינו כמקור חולשה או מקור כוח (או גם וגם)?
  • עד כמה מהווה עברם של החניכים חלק מהשיח החינוכי (או חינוכי-טיפולי) בהתנהלות הקהילתית? עד כמה הוא נגיש עבורנו? איזה סוג של שימוש אנחנו עושים בו?
  • על מי חלה האחריות לעסוק בעבר האישי של החניכים?
  • עד כמה אנו "מעזים" ופועלים אקטיבית כדי להעצים עבר זה?
  • איך אנחנו, כמחנכים, יכולים לעסוק בעבר האישי של החניכים שלנו כך שיוכל להפוך להיות חלק מציר הזמן המאוחה שלהם? איך מוצאים בו נקודות כוח?

לצפייה והורדת קבצים:

מרכיב בתפיסה:

עוגנים בעבר

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

07.04.2013