ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

האדם יכול לחולל שינוי באמצעות הבניית סיפור חייו

הגישה הנרטיבית

על פי הגישה הנרטיבית, עיצוב חיינו אינו כבול להבנת העבר אלא דווקא להבניית העתיד. זאת בעזרת גורמי החוסן הנפשי, הדמיון, היצירתיות והסיפור שהאדם מספר על חייו.

האדם יכול לחולל  שינוי בחייו באמצעות יצירת שינוי באופן שבו הוא בונה את סיפור חייו – הנרטיב. ההתמקדות היא לא בבעיה אלא באיתור נקודות העוצמה של הפרט והעצמתם.

שניים ממובילי הגישה הנרטיבית היו וויט ואפסטון. נקודת המוצא שלהם הייתה שהמאמץ להעניק משמעות לחיים מחייב אותנו לארגן את האירועים בחיינו ברצף מתמשך על פני הזמן, באופן שיאפשר לנו להגיע לתיאור לכיד של עצמנו והסובב אותנו. לתיאור כזה אפשר להתייחס כאל נרטיב אישי או כאל סיפור. הצלחת תהליך הסיפור מעניקה לאנשים תחושת המשכיות ומשמעות לחייהם ומשמשת בסיס לארגון חיי היום-יום ולפרשנות של חוויות חיים נוספות. 

מרכיב בתפיסה:

עוגנים בעבר

תאריך:

08.04.2013