ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

דרוש כפר שלם כדי לגדל ילד – המחנכים כחברי קהילה

תאור:

ב'דרך כפר' אנחנו מאמינים בכך שחניכים זקוקים לקהילה על-מנת לצמוח. קהילה אשר תאפשר להם עוגן להשתייכות וגאוות יחידה. אך מעבר לכך – כשאנחנו רוצים להצמיח אותם 'לראשי משפחה מתפקדים התורמים לקהילתם' – אנו בעצם מאמינים שהם צריכים לחוות חיי קהילה כבר בתקופת ההתבגרות שלהם, ועל כן קהילת החינוך היא בעצם מודל מוקטן לתרגול של חיי קהילה. בלימוד זו נברר בתרגיל קצר מי נחשב חבר קהילה ולאחר מכן נדון במשמעות בלהיות מחנך שהוא גם חבר קהילה? האם איך זה אמור להשליך על משימותיו היומיומית של המחנך?

  • בירור ראשוני – 'מי נחשב חבר בקהילת החינוך'.
  • להיות חבר בקהילה –  במה זה מחייב אותי כמחנך? (דיון על מקומם של המבוגרים בתוך קהילת הנוער).
  • למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שעלינו לשמש מודל לדוגמה לחניכים שלנו?
  • האם מודל לדוגמה בכל מה שאנחנו עושים? מתי מותר לנו "להוריד" את גלימת המחנך ולהפסיק להיות מודל לדוגמה?

מרכיב בתפיסה:

דיאלוג, יצוג שלמות הורית, מזעור מאפיינים מוסדיים, קהילה של משמעות

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

07.04.2013