ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

מרחב היצירה המשותפת / גדי בן עזר

השאלה כיצד ליצור מפגש משמעותי בין בני תרבויות שונות, מעסיקה רבים במדינת ישראל. אנו עדים  לשנים של חיפוש דרך בה ניתן לכל הקבוצות התרבותיות להיפגש ולהתקיים ביחד. מורים, מחנכים ואנשי שדה אחרים מחפשים דרכים לתקשורת משמעותית בין אנשים בעלי רקע תרבותי שונה. פסיכולוגים תוהים בחדרי הטיפולים האם ובאיזה צורה ניתן לקיים קשר טיפולי עם בני קבוצות טיפוליות שונות משלהם…

עובדים סוציאליים מתחבטים בשאלה כיצד ליצור מפגש משמעותי ותקשורת יעילה בהקשר הבין תרבותי, במיוחד לנוכח העובדה שהם נאלצים לעיתים להסתייע במתורגמן להעברת המסר. מורים ומחנכים שואלים את עצמם אם "התחשבות בתרבותו של הילד"  אינה פוגעת בקליטתו בכך שאינה מאלצת אותו מספיק "להפוך לישראלי". במידה ואכן יש לכלול היבטים תרבותיים בתקשורת עם הילד – אלו היבטים רצוי לבחור וכיצד ניתן לעשות זאת כדי שייווצר מפגש משמעותי ולא מלאכותי. האם ניתן למצוא לכל השאלות האלה מענה? מהי הדרך בה יכולים אנשים מתרבויות שונות להיפגש? מהו אופי התקשורת הבין תרבותית שעשוי לאפשר מפגש כזה?

לדעתי, על מנת שמפגש כזה יוכל להתקיים עליו להתנהל בתוך מה שאני מכנה "מרחב היצירה המשותפת" (או המרחב היצירתי).  זהו מרחב שאינו שייך באופן מלא לאף אחד מן האנשים, בני הקבוצות התרבותיות השותפים לדיאלוג, אך הוא גם איננו זר לאף אחד מהם. זהו מרחב חדש, "מקום" בו ניתן לנהל משא ומתן על תפיסות עולם, על אמונות, ערכים, עמדות והתנהגויות. משא ומתן מוצלח, מפגש מוצלח שכזה, יביא לתחושה של העשרה הדדית, ותוצאתו תהיה  גם צמיחה של כל אדם וכל תרבות…                                                                                                               

מרכיב בתפיסה:

עוגנים בעבר, קהילה של משמעות

תאריך:

16.04.2013