הרעיון לטיולי זריחה נולד במשבר הקורונה. חיפשנו מענה למסגרת המאפשרת לימוד יומי תוך שילוב פסק זמן, התבוננות פנימית ולקיחת אחריות על משימה אישית. המסע שכולל עד 7 חניכים וש"שינים מחבר לפעמים גם בין זריחה לשקיעה.
הקבוצה משכימה בשעה 04:30, יוצאת בשעת חשיכה ומתחילה במסע קצר, מתמקמת בנקודה מסוימת ומקבלת את הזריחה. מכאן כל חניך עם עצמו, ומחשבותיו "צולל" פנימה אל עצמו לחשבון נפש קצר ובמחברת אישית הוא כותב את התחושות, הרגשות ומשימה יומית. חוזרים לכפר בשעה 11:00.
לש"שינים יש תפקיד מרכזי במסע. הם יוצרים את המסגרת ויחד עם החניכים יוצקים את התוכן. המסע מתחיל לפנות בוקר ומסתיים לפני הצהרים, אך גם לאחר החזרה לפנימייה הש"שינים ממשיכים ללוות את החניכים עד סוף היום במטרה לראות האם הם מצליחים לקיים את המשימה האישית שהם לקחו על עצמם .
טיולי הזריחה הם בחירה ואליהם יוצאים רק חניכים שרוצים את הטיול ומרגישים בשלים למסע פנימי. החניכים שיצאו למסע נדרשו לשנות את סדר היום שלהם. המסע חפף לשעות הלימודים והחניכים מתחייבים להשלים את החומר החסר
חשוב לציין שאחרי המסע הראשון כל חניכי הפנימיה ביקשו להשתתף במסעות הזריחה והיה צורך ליצור עוד ועוד קבוצות קטנות ?