ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

שלח לך אנשים

תאור:

דף לימוד זה מזמן דיון סביב אופן "שילוח" אנשים לקראת משימה. ניתן ללמוד בית מדרש זה ב-2 רבדים שונים: הזנקת הצוות החינוכי למשימה הלא פשוטה מול החניכים - כאשר מחנך נשלח למשימת החינוך מול חניכים (בעיקר חניכים המגיעים מרקע סיכוני כזה או אחר), עליו להיאזר בתחושת שליחות (אך לא פטרונות!!), ובתחושת מסוגלות לעמוד ניצב מול סיטואציות שלעיתים מאד מחלישות. בדומה למשה, החשש "והם לא יאמינו לי" הופך להיות מאוד מוחשי בחייו של מחנך. על צוות הנהלה (ובעיקר המנהל) לחשוב היטב כיצד הוא "משגר" את הצוות לקראת המשימה – באלו מסרים מחזקים הוא מטעין את צוותו לאורך כל הדרך וכיצד הוא משדר ומשלח בתחושת מסוגלות ואמונה בדרך. "שילוח" החניכים בסיום תקופת ההתחנכות לעצמאות (ניתן להתייחס גם לסיום שנת לימודים לקראת תקופת החופש הגדול). תקופה זו מזמנת לנו המחנכים תחושות אמביוולנטיות לגבי מידת המוכנות של החניכים למפגש עם העולם שבחוץ. גם החניכים עצמם מבטאים הרבה מאד חששות לגבי האופן בו 'יתפסו' אותם. פעמים רבות הם מרגישים כאילו העולם שבחוץ גדול, זר והדימוי העצמי שלהם הוא בהתאם - "ונהי בעינינו כחגבים". הלימוד מזקק את עיקרי המסרים שיש להטעין את החניכים לקראת היציאה החוצה – בכל הקשור לחיזוק תחושתם כ"שליחים" ולא כ"פליטים" – כ"מנהיגים" ולא כ"שורדים".

  • מהם המסרים העיקריים שיש להעביר כששולחים אדם למשימה.
  • כיצד מטעינים את הצוות בכוח ובתחושת שליחות לקראת המשימה החינוכית והמפגש עם החניכים?
  • כיצד מטעינים את בוגרי י"ב בכוחות ובתחושת מסוגלות לקראת היציאה לעצמאות?

מרכיב בתפיסה:

יצוג שלמות הורית, עוגנים בעתיד

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

20.05.2013