ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

יסודות לתקנות הקהילה

תאור:

תפיסת 'דרך כפר' מכוונת לכך שמוסדות החינוך יהפכו לקהילות של משמעות עבור החניכים – משמע זירה מרכזית ונקודת התייחסות משמעותית בעיצוב זהותם של החניכים. הנגזרות מכך הן כמובן חיזוק תחושת השייכות, הלכידות וגאוות היחידה. לצד אלה, יש גם מקום להפיכת קהילת החינוך למעין מגדלור – כך שהחניכים ירגישו כשותפים לארגון שעושה גם למען אחרים. בית מדרש זה מאפשר דיון לגבי המושג קהילה והמינון בין התכוונות פנימה לבין התכוונות החוצה. (האם קהילה צריכה בעיקר להתמקד בחברי הקהילה ובפעילותה הפנימית, או שמא עצם ההתאגדות שלה לקהילה חייבת להשפיע החוצה).

  • קהילה – האם המטרה היא להשפיע רק פנימה או דווקא להשפיע החוצה?
  • קהילת חינוך – איפה יש למקד מאמצים – לכידות פנימית או מגדלור?

מרכיב בתפיסה:

קהילה של משמעות

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

20.05.2013