ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

שבתות וחגים

תאור:

בית המדרש זה כולל לקט טקסטים בנושא השבת. מטרתו לזמן דיון על מהות ואופי השבת שקהילת החינוך רוצה לעצב עבור חניכיה. קהילות חינוך רבות מתמודדות עם האתגר החינוכי שבחגיגת שבתות ומועדים עם החניכים. בשנות החמישים, ימים אלו היו חלק משמעותי בתכנית החינוך וקיבלו גוון תרבותי או תרבותי-דתי המלווה באתוס אותו רצו להשריש בחניכים. נדמה כי במרוצת השנים כבר לא לגמרי ברור מה המשמעות של חגיגת ימים אלו עם החניכים, מהם התכנים והערכים שיש להטעין ימים אלו ואיך החגיגות המשותפות משרתות את התהליך החינוכי השלם. בהיבט הפרקטי - לאחר הלימוד, ניתן להזמין את המשתתפים לייצר קבוצות היגוי לחשיבה מחודשת על אופיו של הריטואל הקבוע: "קבלת שבת", "טקס מוצאי שבת (האם קיים? האם צריך לייצר זה?), "פעילות שבת", "ארוחות שבת" וכיו"ב.

  • מה הכי חשוב לנו להנחיל בשבת/חג?
  • עד כמה אתם מרגישים שיום שבת/החג לא דומה בכלל ליום שלישי או ליום רביעי?  מה גורם לדעתכם לתחושה שיש שוני בין הימים?
  • איזה ערכים יש בשבת שלכם? איך הם באים לידי ביטוי?
  • איזה ממרכיבי תפיסת 'דרך כפר' הכי הייתם רוצים שיבואו לידי ביטוי בשבת עם החניכים? (שמים/קהילה/תיקון הלב/עבר/עתיד/דיאלוג…)
  • מה לדעתכם החניכים שלכם הכי יזכרו מהשבתות שלהם כאן?    מה הכי הייתם רוצים שהם יזכרו? איך מייצרים חוויה שתמשיך איתם הלאה?

מרכיב בתפיסה:

קהילה של משמעות, שמים

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

08.04.2013