ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

מלכותו של אלוהים בארץ

תולדות האנושות – תחילתן רצח אח, ותולדות האומות – תחילתן בניין המגדל; מעתה אין האנושות יכולה להתחבר עוד אנשים אנשים, אלא עמים עמים… גם עתה לא הופקעה המשרה מיד האדם; אבל מעתה לא יוכל לקיימה כראוי אלא אם כן יתחברו העמים לאנושות אחת בלא להפר את ההבדלה, שאינה בטלה; מעתה זו האנושות שעליה לקיים את מלכותו של אלהים בארץ ביד נציבות אנושית.

איזו הדרך יבוא לעולם חידוש זה? על עם אחד להתהלך קְבל עמי העולם במישרים כמצות אלהים עליו. עליו להיעשות מחטיבה, שהיא אומה ביולוגית-היסטורית בלבד, גוי בלבד (מלשון גוויה, שפירושו גוף, פגר מת), לציבור ולעם של אמת (מלשון עִם, שעניינו ציור ההתחברות, וכן עֻמה עניינו זה בצד זה); שבניו אינם מחוברים זה עם זה מכוח יוחסיןָ וקורות בלבד, אלא הם קשורים זה בזה גם בנגיעת הלב, שכל דבר שבחיי זה נוגע ללבו של זה במשפט ובאהבה. ואין יכול לעשות דבר זה אלא עָם אלהים, שבו הכל קשורים זה בזה מכוח החיבור שכולם מחוברים אל אמצע הקודש; עם שאין לו אמצע אינו עם אחד אלא למראית עין (בראשית י"א ו'), וסופו לפיזור. שהרי אין בני האדם נעשים אחים אלא אם כן נעשו בני אל אחד. …

אין תקנה לעולם אלא בבריאת עם חדש. וכשבאה לעולם השעה שלאחר בניין המגדל קרא אלהים ולקח לו את האיש אברם מארצו, ממולדתו ומבית אביו (בראשית י"ב א'), הפקיעוֹ מכל קשרי עם ועסקי עמים; אמר לו ללכת אל ארץ אחרת ולהיות שם אב לעם חדש.

ונאמר לו מה יהיה טיבו של עם זה; שהרי הדיבור, שבא אל אברם, מכוּון אל העם, שעתיד לצאת מחלציו: הטובה שיזכה בה תהא לברכה (י"ב, ב'). … גלוי לפניו, שעתיד אברהם, שהוא "יודעו", לצוות לזרעו, לעם שיצא ממנו, לשמור את דרך האל ההולך לפניהם (וכאן נחתך ונקבע לדורות עולם כלל ההידמות לאלהים) בעשיית צדקה ומשפט. וזה מעשה הברכה, שעם נעשה לעולם העמים; מתהלך הוא לנגדם כעם של אמת, כציבור אחד.

מרכיב בתפיסה:

שמים

תאריך:

08.04.2013