רציונאל ותיאור:
לוח קיר קבוע בבית הספר באמצעותו יזכו התלמידים והצוות להכיר כל פעם איש צוות אחר, מזוויות שלא באות לביטוי בדרך כלל. זאת במטרה לקרב בין החניכים לצוות, ע"י מתן במה להיכרות מעמיקה יותר מהרגילה בכיתות ויצירת הזדמנות לשיח מגוון. את הלוח מכינים תלמידים על ידי ראיון עם איש הצוות, ועליו מוצגות תמונות שלו מתקופות שונות בחייו.
מרכיב תפיסה עיקרי:
- ייצוגיי שלמות הורית – מחנך תלת מימד.
מרכיבי תפיסה נוספים:
- עוגנים בעתיד – סכמה ציפייתית, חשיפה לאפשרויות בשירות צבאי, לימודים וכדומה באמצעות הלוח.
- קהילה של משמעות
דגשים
- שיתוף במידע שיגרה את החניכים לשיחה עם איש הצוות על העניין (למשל תמונה שמציגה רק חלק מדבר לא ברור).
- כחלק מהלוח לתלות תמונות מ: חתונה, ילדות, ינקות, צבא – שעשויות לעורר עניין וסקרנות לשיחה.
- לשתף בדברים שלא יודעים על איש הצוות – מהעבר, מההווה, מחלומות לעתיד.
- הזדמנות להכיר אנשי צוות שביום יום החניכים פחות מכירים.
- הריאיון שחניכים עורכים לאיש צוות הינו הזדמנות לקשר אישי ולפיתוח כישורי חיים.
נספחים:
- דוגמאות לשאלות אפשריות (מעבר לפרטים על קורות חיים בדגש על שירות צבאי/לאומי ולימודים)
- דברים שהייתי רוצה להיות,
- מקומות שהייתי רוצה לבקר,
- חיית פרא שהייתי רוצה לגדל,
- אישיות שהייתי רוצה לפגוש,
- מה משמח אותי,
- מה מעציב אותי,
- דבר אחד שאני מצטער/מתחרט עליו…
- מה המילה שהכי אוהב/ת?
- מה המילה שהכי לא אוהב/ת?
- מה מדליק אותך?
- מה דוחה אותך?
- מה הקול או הצליל שהכי אוהבים?
- מה הקול או הצליל שהכי לא אוהבים?
- באיזה מקצוע הכי רוצה לעסוק?
- באיזה מקצוע הכי לא רוצה לעסוק?
- משהו אחד שהייתי רוצה שתלמידים בביה"ס יידעו עלי:
- משהו אחד שהייתי רוצה שתלמידים בביה"ס לא יידעו עלי:
- אם יש גן עדן, מה ארצה שאלוהים יגיד לי כשאגיע לשערים שלו?
- טיפים למחנך
- אפשר להוסיף מידע על יחידות בהן שירת איש הצוות ו/או מוסדות הלימוד שלמד בהן.
- הומור מוסיף לעניין.