ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

תלמוד או מעשה – העברת מסורת חינוכית

תאור:

בית מדרש זה מזמן דיון על העברת מסורת חינוכית ותפיסה קהילתית מדור לדור. כשמקבלים צוות חדש ורוצים להנחיל לו את תפיסת החינוך המקומית של הקהילה - מה חשוב ואפקטיבי יותר: למידה ושיח חינוכי או שמא יישום וקביעת נהלים. פיתוח בית מדרש זה נעשה על רקע הצורך ללבן עם צוות ההנהלה את סוגיית 'המשך העברת תפיסת דרך כפר'. לאור פערים טבעיים (בחלק מהקהילות) בין שלב הלמידה לבין ההידרשות ליישום – דף לימוד זה יאפשר שיתוף בתובנות וחידוד האחריות לכך.

  • איך מנחילים תפיסת חינוך – איך מנחילים מורשת בין-דורית?
  • האתגרים והסכנות שבהעברה הבין-דורית
  • על מה שמים את מרכז הכובד בהנחלה של מורשת/תפיסה –  על הלמידה או על היישום? 

מרכיב בתפיסה:

יצוג שלמות הורית, קהילה של משמעות

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

08.04.2013