ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

האדישות היא האתגר בשבילי

תאור:

פרנק מק'קורט, 'המורה', מטר הוצאה לאור, 2007, עמ' 169-168

עשר שנים מאז תחילת קריירת ההוראה שלי, בן שלושים ושמונה. אילו היה עלי להעריך את עצמי הייתי אומר, אתה עושה כמיטב יכולתך. באמת. יש מורים שמלמדים ולא מזיז להם מה שתלמידיהם חושבים עליהם. חומר הלימוד הוא המלך. מורים כאלה הם בעלי עוצמה. הם שולטים בכיתותיהם בזכות אישיות המגובה באיום עצום: עט אדום שרושם על התעודה את הנכשל המבעית. המסר שלהם לתלמידיהם הוא, אני המורה שלכם, אני לא היועץ שלכם, אני לא איש הסוד שלכם, אני לא ההורה שלכם. אני מלמד נושא: אתם רוצים, טוב. לא רוצים, לא צריך. תכופות אני חושב שעלי להיות מורה קשוח, ממושמע, מאורגן וממוקד, ג'ון ויין של הפדגוגיה, עוד מורה אירי המנופף במקל, ברצועה, בשוט. מורים קשוחים מספקים את הסחורה במשך ארבעים דקות. עכלו את השיעור, תלמידים, והיכונו להקיא אותו ביום הבחינה […] אני לא רואה את הכיתה כיחידה אחת שיושבת ומקשיבה לי. הקלסתרים מעלים דרגות שונות של עניין או אדישות. האדישות היא האתגר בשבילי …

מרכיב בתפיסה:

דיאלוג, יצוג שלמות הורית, מזעור מאפיינים מוסדיים

מחבר:

פרנק מק'קורט, 'המורה', מטר הוצאה לאור

תאריך:

08.04.2013