ברוכים הבאים למאגר התוכן של מכון חינוך “דרך כפר”

באתר זה תוכלו לנווט דרככם דרך מאגר החומרים אשר פותחו על-ידי המכון והקהילות הצועדות בדרך כפר. החומרים מיועדים להנחלת תפיסת 'דרך כפר' וללמידה משותפת של צוותי מחנכים, הרוצים לראות עצמם כמבוגרים משמעותיים בעולמם של החניכים. כלל החומרים שתמצאו באתר נועדו לאפשר בחינה תודעתית-רגשית והתבוננות מחודשת על המעשה החינוכי.

חיפוש
Loading...

מרכיב בתפיסה

חיפושים נפוצים

חיפוש

סוג החומרים במאגר

דף לימוד

מגוון רחב של דפי מקורות סביב סוגיות משולחנו של מחנך. הדפים מיועדים ללימוד בית-מדרשי במסגרת צוותית ומלווים במערכי הנחיה

סדנא

מגוון של מערכי סדנאות המיועדים להכשרות ולהשתלמויות של צוותי חינוך וטיפול. הסדנאות מאפשרות העמקה בתפיסת 'דרך כפר' ועיסוק בסוגיות חינוכיות יומיומיות ומלוות במתודיקה עשירה לצד חשיבה יישומית

טקסט וחומרים ויזואליים

מאגר של טריגרים (טקסט/תמונה/אודיו/וידאו) שלוקטו ממקורות מגוונים שמטרתם בחינת עמדות ודיון חינוכי על סוגיות שונות (המכון אינו עומד מאחורי הגישה המובאת בטקסט או בוידאו אלא מבקש לראות בהם טריגרים מזמנים לדיון. כמו כן - זכויות היוצרים של חומרים אלו שמורות ליוצרים ולמוציאים לאור)

תכנית חינוך

דוגמאות ליישומים ולתוכניות חינוך המבטאות את תפיסת החינוך 'דרך כפר' ביום-יום החינוכי בקהילות החינוך השונות

תנאי שימוש באתר:

זכויות היוצרים של החומרים שפותחו על-ידי מכון חינוך 'דרך כפר' שמורים לעמותת 'דרך כפר - יוזמות חינוך '.

רשאים ומוזמנים להשתמש בחומרים שפותחו בדרך כפר למטרות אישיות וחינוכיות. ניתן להשתמש בחומרי דרך כפר לצרכים מסחריים רק באישור גורם רשמי בעמותה. עם זאת, לא ניתן לשכפל, להעתיק או להשתמש בכל דרך אחרת בתכנים מהאתר לרבות העתקה לאתרי אינטרנט, פרסומים אלקטרוניים ופרסומי דפוס, בין מסחרית ובין שאינה מסחרית, שאיננה לצורך שימוש פרטי.

בין הורה למורה

תאור:

לימוד זה דן במתח המתמיד בין מקומם ותפקידם של המחנכים וקהילת החינוך אל מול משפחות והורי החניכים. סוגיה זו נידונה מזה שנים ועברה תמורות רבות בעשורים האחרונים ובכל זאת נדמה כי קהילות חינוך רבות טרם הגיעו לנוסחא מתאימה. עבור קהילות חינוך לנוער במצבי סיכון – סוגיה זו אף סבוכה יותר, שכן הקשר עם ההורים ועם משפחות החניכים הינו מורכב. 'דרך כפר' מאמינה שלפני שעורכים ניסיון להגדיר את פורמט שיתוף הפעולה עם המשפחות, יש קודם כל לברר לעומק את העמדות והרגשות שיש למחנכים על משפחות החניכים ולהפך, ורק מתוך כך להגדיר את המטרות ואת טיב הקשר המיוחל.

  • כיצד אנחנו רואים את הקשר עם ההורים? מטרד? שותפים? חלק מקהילת הלומדים?
  • מה המחויבות שלנו כמחנכים לקשר עם ההורים? מה המחויבות שלנו כמחנכים כלפי הקשר בין ההורים לילדים?
  • מה אנחנו עושים כדי לשמר/לשנות את המיצוב שלנו ואת המיצוב של ההורים?

מרכיב בתפיסה:

יצוג שלמות הורית

מחבר:

מכון חינוך דרך כפר

תאריך:

07.04.2013